Carles Xuriguera: Ordre i aventura a la DO Empordà

by Eduard Batlle Rispau on 29 febrer 2020

Primera implicació amb el Club de Màrqueting Girona. Resultat: l’aposta per Carles Xuriguera, una de les naves ànimes de la “nova” DO Empordà. Aire fresc i la il·lusió de fer un salt endavant en aquest món des del seu celler Mas Patiràs, a Fonteta. En Xuri té un repte i n’és conscient més enllà dels seus dots com a humorista: que la DO Empordà tingui un pla comunicatiu, un estratègia de marca i una visió de màrqueting sobre com posicionar-se al mercat, sobretot, a Barcelona. Criteri, sentit, seny i rauxa, ordre i aventura. I en aquesta fase de canvi de paradigma i en un sector cada vegada més global, la DO Empodà s’ha de reinterpretar de manera integral. És parlar d’origen en visió interna i originalitat en visió externa. Però transformar-se no és fàcil i té un preu, un desgast. “Si no entens la revolució del moment… has de plegar!”, exposa en Xuri amb contundència.

Són temps d’un viatge intern, de “matar amb tot el respecte el pare” (el que s’ha fet durant anys) i d’escoltar la terra per saber què ha de ser la DO Empordà en els propers 20 anys. Especialment, què no ha de ser. Perquè parlem d’una DO petita a escala global. Per tant, és moment de voler pensar diferent i tenir clar que la DO Empordà mai serà una indústria en temps que cal recuperar la cultura per la terra, pel medi ambient i ser respectuós amb la sostenibilitat. I on també cal assumir la innovació que aporten els joves cellers i que tenen clan que la seva missió no passa per ser a les DO. Temps de canvis i canvis.

Així és que es van deixar unes idees i uns claims durant el dinar per recordar i posar en valor la DO Empordà i la indentitat del territori, els cellers i el més important, el vi. Alquímia Empordanesa, Vins de Tramuntana, Estil de Vida, Sent l’Empordà, Emociona’t amb l’Empordà…

Música | Stubborn love # The Luminers

 

Be Sociable, Share!

{ 0 comments… add one now }

Leave a Comment

Previous post:

Next post: