I les empreses que tenen beneficis?

by Eduard Batlle Rispau on 27 gener 2009

La crisi creix a mida que passen els mesos i augmentarà en els propers trimestres, tot esperant que es recuperi a partir de final d’any, segons les previsions del govern espanyol, mentre que els més pessimistes consideren que caldrà esperar molt més temps. Entre tant desconcert global, manca de planificació, inquietuts a les entitats d’estalvi i tancaments anticipats, hi ha sectors i empreses que obtenen bon rendiment. I en aquests temps actuals, encara té més mèrit. Ahir mateix, tot i la lògica, va ser espectacular el benefici anual de McDonald’s, que va guanyar un 80% més el 2008. És més, la companyia anomenada The Golden M als EUA té previst obrir aquest any mil establiments més.

Aquesta mena de beneficis i ampliacions, suposen un gran contrast en el moment actual, en el qual els governs intenten tapar els forats com poden, esperar que les empreses no tanquin i aportar els màxims diners de fons públic a dirigents que mereixen una altra oportunitat. I sempre pensant en mantenir l’ocupació dels treballadors, per així frenar el progressiu atur. Però això també provoca un desgast i un preu perquè tots els empresaris voldrien aquests ajuts: tant els que estan amb números vermells com els qui podrien generar més projectes viables, riquesa, i crear nous llocs de treballs. Un mèrit que cal reconèixer i estimular.

Música / Crossroads # Eric Clapton & Cheryl Crow & John Mayer

PD: Torna el Boss, que sempre és d’agrair, amb un títol oportú.

PD2: Com era de preveure, els ajuntaments volen i necessiten diners.

Be Sociable, Share!

{ 2 comments… read them below or add one }

David gener 27, 2009 a les 22:28 pm

El tema de McDonalds és una mica la cara oposada d’Starbucks. Fa cosa de dos o tres anys, McDonalds es trobava amb força problemes: la gent volia productes més sofisticats i més saludables, i la imatge de McDonalds estava massa associada al greix i a un producte passat de moda. Van haver-se de reinventar i ho van aconseguir. En canvi, Starbucks, que durant uns quants anys era sinònim de ser cool, va començar a tenir problemes quan la gent va començar a tenir problemes a la butxaca. Gastar-se 5 dòlars en un cafè carregat amb nata i extres diversos va començar a ser l’excepció, en comptes de la norma.

Martí gener 28, 2009 a les 0:50 am

El tema de McDonald’s és normal; és menjar de baratillo. Hi ha sectors de l’economia que ho fan millor en temps de crisi. Un altre exemple és Wal-Mart, als EUA.

Leave a Comment

Previous post:

Next post: