Sinèrgies entre Renault, Nissan i Daimler

by Eduard Batlle Rispau on 7 abril 2010

Renault_Nissan_Daimler

La crisi global també ha obligat al sector de l’automòbil a haver de buscar noves fórmules per continuar progressant, després d’un període daurat de grans beneficis. La recessió ha provocat que sigui  un dels sectors que més ha patit, potser el que més després de la construcció. Avui mateix, s’ha anunciat l’acord de “cooperació estratègica” entre tres grans fabricants mundials: a l’aliança Renault i Nissan s’hi ha afegit Daimler. L’objectiu és potenciar les fabricacions conjuntes, amb una clara aposta pel vehicle urbà (models com Smart, Twingo o Micra), compartir tecnología i els costos de desenvolupament. Caldrà deixar passar el temps per valorar aquesta unió, especialment, després del fracàs tan sonat de l’acord entre Chrysler i Daimler, amb les pèrdues que va acabar provocant al gegant alemany. Però tot i això, cal recordar que el 1999, quan Renault i Nissan es van ajuntar, la marca japonesa travessava una greu crisi que va fer témer per la seva existència.  La firma francesa tampoc estava en el seu millor moment, però deu anys després, les dues companyies estan ben gestionades, són rendibles i s’han convertit en el quart grup automobilístic del món. Com tan sovint recomanen els economistes i gurús, la crisi també obliga a buscar noves oportunitats i models de treball innovadors, i aquesta n’és una bona prova amb l’aliança entre tres gegants de països com França, el Japó i Alemanya.

Música / Feelling The Same Way # Norah Jones

Be Sociable, Share!

{ 0 comments… add one now }

Leave a Comment

Previous post:

Next post: