Apple entra amb força a la Xina via Shanghai
Apple entra en una nova fase d’expansió comercial en apostar fort pel continent asiàtic, ja que dissabte va obrir la segona botiga a la Xina. Després d’un inici més fluix de l’esperat a Beijing el 2008, ara és el torn de Shanghai, que vol ser la plataforma de llançament de l’empresa d’Steve Jobs, ja que en el marge de dos anys vol arribar a tenir més d’una vintena d’Apple Stores a la Xina. Aquest ambiciós pla d’expansió contrasta amb el fet que Apple ja té presència a la Xina, però la majoria dels seus compradors han obtingut els famosos iPhone, iPods i ordinadors Mac en el mercat negre de l’electrònica, bé sigui a través de productes originals o còpies perfectes. El més espectacular de la nova i gran botiga (1.600 m2 i 175 treballadors), situada prop de l’emblemàtica Oriental Pearl Tower, és el seu disseny, ja que s’ha apostat per una paret cilíndrica de vidre de dotze metres, en la qual llueix la famosa poma mossegada. Segons els analistes, Apple tot i tenir una quota de mercat a la Xina de menys del 5% acabarà sent una companyia amb una gran força.
Fins ara, la companyia xinesa Unicom és l’única operadora mòbil que ven l’iPhone a la Xina, encara que altres companyies com la Xina Mobile també han mostrat el seu interès per entrar en el negoci. Ara que Apple ha demostrat la seva intenció d’introduir amb força en el mercat xinès, és probable que es desencadeni una autèntica batalla entre les firmes per aconseguir el servei, tal com ha passat a casa nostra des de l’arribada de l’iPhone. Veure’m que tal li va a Apple en un mercat tan especial com és el de la Xina. D’entrada té un avantatge important: els seus productes són una referència mundial i entra en un mercat que sembla inacabable, amb una societat cada vegada més rica i que arriba als 1,3 milions d’habitants. Per això, tot i la repercusió del seu mercat negre, grans multinacionals com Best Buy, Gap, Nike, Starbucks, Louis Vuitton, Zara… estan obrint botigues a la Xina.
Música / Electron Blue # R.E.M