El valor d’iMente com a referent

by Eduard Batlle Rispau on 25 octubre 2010

Vam esmorzar amb Quim Pagans, el creador d’iMente, a Casa Moner. Un comerç més de l’omnipresent Grup Boira i que aposta per la tradició, especialment, amb el pa. Va ser una bona oportunitat per descobrir el moment actual d’iMente ara que l’empresa ha complert el 10 anys. I els seus registres confirmen que són una referència a Catalunya com a empresa que es dedica a fer el seguiment de notícies dels seus clients a internet, blocs i xarxes socials, en àmbits ara consolidats i tan diversos com Facebook, Twitter, Flickr i YouTube. Una confirmació més que els socials media cada vegada tenen més presència. El mateix dirigent d’iMente ho resumia: “És una eina per saber que diuen de tu a internet i què fa la competència.”

I també són un referent en el conjunt de l’Estat i el seu projecte ja és valorat en altres països, encara que a nivell europeu l’empresa líder és Moreover Technologies. IMentre, doncs, és un exemple més d’iniciativa local i global, que s’adapta plenament a la filosofia emprenedora dels nous nous temps. “La sort que tenim és que és tenim un producte fàcil d’internacionalitzar-lo”, valorava Quim Pagans. Gràcies a l’aplicació que han desenvolupat, tenen uns 600 clients, entre els directes i els distribuïdors. Amb unes xifres imponents: classifiquen cada dia 450.000 notícies a través de la cerca en prop de 13.000 mitjans i 1.000.000 de blocs.I encara és més espectacular el seu arxiu històric, amb 400.000.000 de notícies que un usuari d’iMente pot recuperar quan ho desitgi.

Música / Cleaning my gun # Mark Knopfler

Be Sociable, Share!

{ 0 comments… add one now }

Leave a Comment

Previous post:

Next post: