L’èxit publicitari d’Estrella Damm passa per la identificació, l’ànima i la constància

by Eduard Batlle Rispau on 6 maig 2011

Jaume Alemany, director de màrqueting d’Estrella Damm, va donar la seva visió ahir com a convidat del “Parlem de…” a la Fundació de la UdG. Va ser interessant escoltar la seva visió sobre el posicionament publicitari de la companyia, que té un gran èxit gràcies a la fórmula per la qual han apostat. Alemany va resaltar les idees que han portat a terme per promoure la cervesa: la Mediterrània com a essència dels nostres valors. Per això, els anuncis d’estiu tenen aquest target des de fa dos anys. Segons els seus estudis, el 59% dels enquestats posen com a paraula associada a la cervesa el Meditterani. Èxit creatiu i publicitari confirmat! I en els d’hivern juguen amb el sentiment de país a través del Barça i els valors més internacionals de la cultura, l’art, l’arquitectura… “Reflectim el que volem vendre amb aquesta cervesa”, va destacar Alemany.

Com a factors, el director de màrqueting va donar importància a tenir una idea per convertir-la en una empresa, i després construir una ànima amb la marca que suposi exclusivitat per accedir a la ment dels possibles clients. Amb la premisa clara sempre que “el rival més poderós serà el teu oposat”. Exemples clars i concrets: iPhone-Blackberry, Barça-Madrid, Apple-Microsoft, The Times-The Sun, Mercedes-Benz-BMW, Messi-Cristiano Ronaldo… I respecte el possible cansament de les mateixes idees, Alemany es va defensar dient que “a una marca se li ha d’exigir que comuniqui bé, no que sigui reiterativa.” Per això, va cloure que és vital “ser constant en el posicionament. La constància s’ha de premiar.”

Factors que va donar com a clau en els dos espots del 2009 i 2010, abans del proper, que s’està rodant a elBullí i la Costa Brava:

- Una cosa lliga bé amb la nostra marca: la Mediterrània

- La producció és poc convencional

- Fer un vídeoclip. Descobriment d’una cançó-grup

- Una història en la qual tots ens hi podem identificar

- Un pla de mitjans valent (sense estar pendents del minutatge final clàssic dels 30″)

- Plena confiança amb els publicistes Villarrosàs

Música | Terra trencada # Beth

Be Sociable, Share!

{ 0 comments… add one now }

Leave a Comment

Previous post:

Next post: