El progrés de la comunicació digital interactiva
Una càpsula interessant que m’ha ajudat a recordar les idees que em va explicar ahir Xevi Montoya en relació la comunicació digital interactiva, amb emprenedors com ell que intenten obrir-se camí amb el nou projecte Playbrand (Estratègies crossmedia), des del Parc de la UdG. No són temps fàcils per la crisi però les dificultats de les consultories es compensen per la vocació de les empreses que cada vegada creuen més en desenvolupar una estratègia de marca a la xarxa a través de les comunitats digitals. La xarxa s’ha convertit en una nova plataforma per a què les empreses puguin promoure nous projectes, relacionar-se amb els clients i usuaris i apostar per un nou tipus de màrqueting. Ara, just quan estem en la fase inicial d’aquest despertar, és interessant veure com companyies i marques amb un bon pla estratègic comencen a marcar la pauta. I amb els bons resultats, és quan el procés del branding d’una marca deixa de ser local per tenir una identitat global. Nous temps empresarials, nous reptes comercials i noves estratègies digitals que es van transformant en molt poc temps.