Doodle Jump: un joc d’èxit i milionari
The New York Times publicava aquest cap de setmana que el joc Doodle Jump ja ha arribat als 5 milions de descàrregues per a l’iPhone. L’evolució d’aquest joc ha estat espectacular i en poc temps ha fet que els seus creadors, els germans Igor i Pusenjak Marko, hagin aconseguit fer-se rics en poc més d’un any amb l’empresa Lima Sky. I és que el joc, que és molt senzill però que els usuaris admeten que és molt addictiu, té un preu de 99 centaus a la botiga iTunes. Els germans, instal·lats a Silicon Valley, van tenir dificultats en els inicis per promoure aquest joc, però en poc temps es van començar a disparar les descàrregues dels usuaris arreu del món i alhora que anaven presentant millores en la presentació i el disseny. Inicialment, es va començar a construir un joc que incloïa un conill saltant una pantalla i que intentava recollir les pastanagues. Aviat es van adonar que una col lecció de gargots que havien esbossat per provar el joc eren visualment més divertits. I així va néixer Doodle Jump, que permet competir en línia, intentar superar-se en una classificació global i apuntar-se al grup de Facebook.
Encara que Apple no divulga els números de les empreses de la competència, Igor i Pusenjak Marko han avançat que aquesta és la primera aplicació iOS4 en assolir la xifra dels cinc milions de dòlars en descàrregues. I a causa de l’èxit tan espectacular, els seus creadors estudien ara la creació d’una sèrie animada basada en el Doodle Doodle i els monstres en el joc.
Música / This is the Sea # The Waterboys