La visió d’Isak Andic
Isak Andic, president executiu de Mango, va explicar ahir els inicis de la companyia i va donar la seva visió sobre què ha fet l’empresa per evitar la crisi. Aquests van ser els eixos de l’acte en motiu del cicle de conferències dels 100 anys de la Cambra de Comerç de Girona. Andic va ser molt eloqüent i va descriure des dels primers inicis com a comerciant, amb una botiga molt petita a Porta Ferrisa, fins a la situació actual, amb més de 1.500 punts de venda i més de cent botigues arreu del món i “en les millors ciutats i els millors llocs”. Una empresa referent de l’emprenedoria del nostre país. Va argumentar que la crisi forta i que ara sacceja l’economia, Mango ja la va patir l’any 2000, i va aconseguir superar-la. A banda de la lògica recepta de treball, passió, atreviment, esforç, lluita, sacrifici, innovació, constància, eficàcia, disciplina, objectius, projectes i equip per crear una empresa, destacaria alguna de les reflexions més personals per relatar la seva trajectòria i visió emprenedora.
– “El meu lema és que només aprens dels errors”.
– “Hem de renovar cada cinc anys les botigues de dalt a baix”.
– “L’única manera per no oxidar-se és pressionar-se de tots costats i des de dalt fins a baix”.
– “Volem ser presents a tot el món i encara anem lents. Hem d’anar més ràpids, no hem de tenir límits perquè el món no para”.
– “L’experiència és bona i dolenta. Per això, m’agrada deixar pas a la gent jove i preparada. Un ha de saber quan ha de marxar”.
– “Preparem canvis brutals en el disseny de Mango per vendre un 30% més”.
– “Tenim moltes pressions de la competència perquè no ens adormim. Però la pressió per la competència la té tothom perquè és sana i motivadora”.
– “El 18% de les vendes són a l’Estat espanyol i esperem que siguin un 10% perquè hem de vendre més a l’estranger”.
– “Hem d’estar predisposats a canviar. Només així podem estar preparats per als canvis”.
Música / A Touch Of Kindness # Elliot Murphy