Blackberry presenta Playbook, el rival de l’iPad
La companyia Research In Motion (RIM), fabricant del telèfon BlackBerry, va celebrar ahir la conferència anual a San Francisco dirigida als seus desenvolupadors de productes, on va presentar la nova “tablet” per competir amb l’iPad d’Apple. La introducció de Playbook arriba amb retard després del nou èxit d’Steve Jobs, encara que després de les crítiques d’alguns analistes que RIM no podia competir amb Apple, ara la nova competència servirà perquè els usuaris hi sortim guanyant. Blackberry torna a fer una aposta important per intentar liderar un segment en el qual l’iPad i l’Androide de Google li han pres avantatge, encara que l’avalen els 50 milions de telèfons Blackberry que ha venut fins l’actualitat.
En un intent de distingir la nova aposta de RIM de l’Ipad, Michael Lazaridis, co-president executiu de RIM, va dir que el nou aparell conté diverses característiques demanades per departaments corporatius de tecnologies de la informació. Lazaridis va destacar que la Playbook era totalment compatible amb els servidors especials que les corporacions i els governs ara utilitzen per controlar i supervisar els dispositius dels empleats de BlackBerry. La nova tablet, que RIM espera comercialitzar a inicis de 2011, intentarà competir amb Apple pel que fa al nombre d’aplicacions disponibles per als seus dispositius portàtils. Prova de la gran competitivitat que existeix actualment al món en el sector dels smart phone, després de l’estrena de Playbook, Amazon ja va dir que volia introduir una aplicació per a de llibres electrònics Kindle.
Tal com ja apuntaven els analistes, la Playbook serà més econòmica que l’iPad i com a principal novetat és que serà de set polzades (més petita que el seu gran rival) i durà una càmara incorporada. A més, el nou aparell del fabricant canadenc no es podrà connectar directament a les xarxes mòbils. Els usuaris podran, però, disposar de la connexió a Internet a través d’una connexió sense fils Bluetooth per a la seva BlackBerry o mitjançant xarxes Wi-Fi. El nou dispositiu també pot mostrar les pàgines web creades amb el programari Flash d’Adobe, una capacitat que no es troba a l’iPad. Per reforçar aquest punt, Shantanu Narayen, president i director executiu d’Adobe, va aparèixer a l’escenari amb Lazaridis.
Música / Relator # Scarlett Johansson & Pete Yorn