Openbravo: “Ideas that we love”
El V NITS amb Manel Sarasa va ser una pluja d’idees sobre emprenedoria per tot el que ha suposat el repte d’Openbravo. Un dels seus creadors, juntament amb Josep Mitjà, va explicar en la conferència a l’Hotel Nord1901 els objectius d’aquesta empresa des dels seus inicis. Openbravo és un cas d’èxit TIC més a casa nostra i un model a seguir per tot el que ha arribat a aconseguir en l’àmbit global. Idees força de la ponència de Sarasa i que m’agradaria compartir:
-
Un nou projecte ha de tenir idees disruptives, diners i gent preparada amb ganes de fer-lo possible
-
Cada cosa que veig es pot transformar en una oportunitat
-
Cal complir aquests objectius: Simplicity to scale, big market, Ideas that we love, Outstanding team
-
Vinc del món del programari empresarial, que ha d’aprendre moltes coses del software comercial
-
Ara començarà el “boom” de les aplicacions a la televisió a través de les botigues vituals, tal com ha passat amb el mòbil
-
Vam construir una companyia per voler competir amb SAP
-
L’avantatge competitiu número 1 és… fer-ho!
-
En aquest país cal canviar la imatge que tenim dels emprenedors i empresaris perquè generen un valor
-
En el Buck’s Restaurant és on es firmen les operacions més importants de Silicon Valley
-
Tu sempre vols tenir projectes innovadors, però després és quan molts inversors et diuen: “No innovis, copia!”
-
Idea, desenvolupament, feina, feina, feina, enfoca unes prioritats, posicona’t al mercat, busca una cultura d’equip… tingués cultura d’equip humà
Un altre repte que també es va presentar va ser el de Marcelinus, una empresa tèxit d’Olot que gestionen Jordi Gibert i Tat Roset i que ha recuperat l’esperit del jersei Marcelinus per adaptar-lo al segle XXI. Com van dir els seus creadors, “un jersei de llana, de qualitat i fet a Olot”, quan la majoria de productes de les botigues i marques més utilitzades provenen de països del Tercer Món. Conclusió final: “Ens agradaria que el client se sentís orgullós de dur un Marcelinus.”
Música / Tic # Loch Lomond