Llompart: “Imaginació, visió, empenta… i sort!”
Aquesta és la visió que ha resumit el periodista i productor Jordi Llompart en la segona trobada del cicle “Idees d’e-futur” en relació al moment actual del sector audiovisual. El resum de la seva ponència és que estem vivint una situació molt difícil -molt influenciat per la crisi i per la gran penetració d’internet- en la qual no és gens fàcil saber per a on tirar i com. Ha reivindicat l’esforç i la creativitat per impulsar un negoci però també la manera de fer-lo rendible. Per això considera que cal molta imaginació, visió i empenta… i també sort.
- Estem en un moment de crisi que, a més, transforma els negocis i això provoca un entorn embolicat
 - L’explotació en DVD ha baixat més d’un 90%
 - La crisi ha provocat un degoteix d’un 15% a les sales de cinema. Hi ha països que és del 20%
 - La digitalització ha estat clau perquè es puguin fer pel·lícules en 3D
 - El nostre país té un 8% de sales en 3D
 - Agradi més o menys, “Avatar” és una pel·lícula meravellosa en tots els punts de vista
 - Aquest any es produiran de 80 a 100 pel·lícules de 3D al món i només unes 15 aconseguiran un èxit
 - És molt dur l’entorn global en el qual hem de competir i cada vegada ho serà més
 - Las grans companyies més riques del món eren fins ara les d’hidrocarburs però ara ja són les d’internet
 - Internet ha trencat models econòmics i de mercat perquè és la nova eina universal de la civilització
 - A part de tenir una bona idea, ser creatius i innovadors, cal que ens preguntem quines oportunitats de negocia hi ha. I tenir sort!
 - El llenguatge audiovisual està canviant d’una manera increïble i, per tant, has de preguntar-te com et situes com a professional
 - Cal pensar molt, posar el nas en moltes coses i veure on són les noves oportunitats perquè és un moment complex i complicat, i brutalment competidor
 - Tot ha canviat tan ràpid en els últims 5 i 10 anys que en els sector jo vaig bastant perdut per allò que pugui fer sigui rendible
 
Música / Better # Melky Jean










