La “nova” publicitat
Són dos exemples que aquests dies han tingut molta repercussió a les xarxes socials i que s’adapten als nous registres d’apostar per les campanyes virals. O sigui, que l’internauta faci seu l’anunci i el divulgui entre els seus cercles; ja no cal esperar el consumidor final assegut davant del televisor. Producte i venda directe al possible client, sense intermediaris, ni franges horàries. Són nous registres per aquests temps líquids, fórmules per a ser divulgades pels usuaris actius. I que demostren que en temps de crisi, cal ser encara més creatiu per promoure un producte. És més fàcil vendre en temps de bonança econòmica, però ara la connexió venedor-client entra per molts més canals. Tot depèn del producte, el relat i les dosis d’optimisme que ara cal intentar generar.
El d’Eurekakids és un model més en format lip dup, amb els treballadors com a protagonistes i que fomenten la proximitat amb el consumidor i les dinàmiques d’equip. Un relat fàcil inspirat en la participació i una cançó que enganxi.
I el de Campofrío és un més dels que intenten marcar tendència i que destaca pel registre atrevit utilitzat pels seus creatius. És un format relatat, molt més llarg de l’habitual, i en el qual l’storytelling no ens parla del producte sinó d’una història.
Música |I Didn’t See It Coming # Belle & Sebastian