Bisgràfic, Grèra i El 9 Nou
Va ser molt interessant la visita d’ahir amb l’Anna Molas a tres seus d’empresa de Vic. La pluja d’idees amb Josep Alcàntara, director de Bisgràfic, sobre la comunicació i el disseny gràfic va ser molt estimulant. Em va agradar que em proposés no parlar de la crisi i buscar la idees i la motivació per continuar progressant com estudi. Vam coincidir en la necessitat de trobar projecte de continuïtat en el temps més enllà d’accions puntuals en el temps. Fins i tot, malgrat les retallades en el pressupostos, cal tenim la mentalitat de defensar la professionalitat d’empreses com Biscart, que ja ha complert 18 anys. Al final de la conversa, em vaig quedar amb la seva sentència després de valorar el reportatge que els van fer a la revista Étapes: “La notícia perfecte passa a ser ara un hashtag. És quan ja és notícia”. Amb les quatre barres # que simbolitzen el famós ADN de la notícia: què, qui, com quan.
En la mateixa línia va anar l’entrevista amb Josep Alberti, el creador del portal Grèra al VIT. Un complex que m’agrada i que Vic no pot deixar escapar l’oportunitat de potenciar en aquests nous temps de transformacions. És un bon equipament. Alberti es un convençut del seu projecte i té una visió molt atractiva sobre com voler fer negoci a les xarxes socials. No són temps fàcils, però Grèra no para de créixer i tenir l’ambició de voler progressar encara més. Se’l veu un lluitador i un professional connector: Em va fer descobrir projectes com els de Depor Village, Motor Buykers i Kantox, entre altres. Interessants. Models amb visió digital i adaptats al nou comerç electrònic. Però també d’altres com Prepara tu ciudad, de Jacint Bofies i Shottols, d’Àlex Puig.
I per últim, la visita a El 9 Nou, gràcies a una de les seves ànimes periodístiques: Josep Comajoan. Pendent de feia massa temps, anys. Una seu amb “llum” i, malgrat la recessió, amb resultats. Hibrida molt bé el diari, la televisió i la nova ràdio. No són temps fàcils per al periodisme però com a grup afronten bé el cop. Estimulant i meritori per a tot l’equip de professionals que ho han d’intentar cada dia. La Revolució Digital està trencant el periodisme i transformant-lo tan radicalment que sempre tens por de no estar a l’alçada. Però El 9 Nou hi és. I Comajoan , que s’autodefineix com a inquiet 2.0, volia continuar tocant fusta. L’entenc. I aplaudeixo que el seu projecte es consolidi gràcies al 60% de les vendes a través dels subscriptors. Això és bona feina i saber quin és el seu segment d’informació. I si combinen la informació escrita amb la ràdio i la televisió ja avancen en la bona informació. Lloable i una dosi d’esperança. Per tant, sort i molts ànims a tots els professionals.
Música | Fake empire # The National