La bella Florència a prova dels turistes
Quan visites de vacances d’estiu una ciutat com Florència comproves com el turisme està transformant cada vegada més els centres de la ciutat. Podríem dir que se’l fan seu i els igualen arreu del món: hotels, bars i fast foods, centres comercials i franquícies que són els reclams del centre (quin mèrit tenen els comerços històrics que sobrevieun a tanta especulació). El mateix debat que passar a Barcelona es pot traslladar a la ciutat més cultural del món. Saturada de turistes i, sobretot, japonesos que saturen els monuments amb més encant de la ciutat. Firenze és fàcil que quedi col·lapsada pels visitants, ja que no és una gran urb. El debat actual evidencia que ens haur3em d’acostumar a visitar ciutats com Roma, Nova York, Florència, Barcelona, Praga… envoltats de turistes i que posaran a prova els models de gestió dels governs locals i globals.
Perquè Florència pot quedar saturada pràcticament els 365 dies de l’any mentre que no passa el mateix a ciutats secundàries com Siena, Genova… Però el mateix podria passar amb Girona i Tarragona al radi de Barcelona (que es prepari el centre de Barcelona amb la nova novel·la de Dan Brown). Amb debat o sense, en aquest món global i digital les ciutats s’han convertit en urbs per consumir i compartir. El concepte low cost més l’hiperconnexió, les ciutats ja són compartides. Mòbils, selfies, càmeres, drons, gopros…
Barcelona : 9 milions de turistes en una superfície de 100 Km2.
Manhattan: 56 milions de turistes en una superfí cie de 58 Km2.
Així que toca mentalitzar-se que museus, restaurants, atraccions, cafès i capvespreses més que únics seran moments de “saturacions” compartides. Com la nova era social. I ja no ho podre canviar. La primera gran ciutat en fer-ho ha estat Nova York, que s’ha adaptat a viure en aquest estat de saturació constant. Per això ho gestiona amb èxit.
Música | Riccione # Thegiornalisti