Eduard Batlle Blog Guillem Graell Ceba Figueres

El poder de les marques

Va ser interessant escoltar el tàndem Guillem Graell i Dídac Lee en l’acte organitzat pel centre CEBA a Figueres, precisament a l’Auditori Caputxins, un espai que vam inaugurar des de La Factoria amb la creació del I Figueres Talent. Enhorabona a l’equip organitzador, amb Isabel Vázquez al capdavant, perquè té molt mèrit reunir més de cent persones un divendres d’estiu al vespre.

Graell va ressaltar en tot moment el propòsit que ha de tenir una marca o empresa en la seva comunicació i ho va deixar clar: “En un món ple d’ofertes, només les marques amb propòsit, personalitat i comunitat aconsegueixen destacar i deixar empremta.” Sembla fàcil, però no ho és tant perquè, a vegades, un petit error pot destruir una gran estratègia i comunicació. Però aquest és el preu.

i per què aquest duet? Perquè Lee i Graell es van conèixer en l’etapa Barça I dels inicis de la Marca Barça en l’experiència als canals socials van anar repassant models i marques innovadores com Vicio, Nude Project, Tattoox…

No es tracta només de logotips o eslògans, sinó de generar confiança, emoció i experiències que connectin amb les persones. Una marca forta és la que sap explicar el seu propòsit i mantenir la coherència en cada detall.

Alguns punts que em quedo de la conversa:

  • Propòsit clar: les marques que triomfen són les que saben explicar per què existeixen i quin impacte volen tenir.

  • Consistència: cada detall compta. Des del producte fins al servei al client, tot comunica.

  • Connexió emocional: els clients recorden experiències, no només productes.

  • Innovació i autenticitat: atrevir-se a ser diferents, sense perdre coherència amb els valors propis.

Un recordatori valuós per a qualsevol empresa, gran o petita: invertir en marca és invertir en futur.

Música | A Little More # Ed Sheeran