La moda dels “Lip dub”
Va ser la UPC qui es va atrevir per Sant Jordi per presentar aquest vídeo de la universitat en el format Lip dub. És una nova moda internet que intenta promoure els integrants de les organitzacions en un reportatge musical desenfadat mentre es fa el playback d’una cançó: el seu creador va ser l’impulsor de Vimeo. A través d’aquesta nova mentalitat d’obrir les empreses, entitats i organitzacions a la xarxa, cada vegada es veuen més lip dub a internet per promoure l’originalitat dels treballs i al mateix temps els llocs de treball dels extres, que per una estona han volgut trencar amb la rutina i obrir-se als altres. Un dels primeres treballs que vaig descobrir en l’àmbit educatiu va ser el de la Universitat de Québec (UQÀM), que es va convertir ràpidament en un fenomen a YouTube i ràpidament va voler ser imitat per altres centres. Tot és qüestió de voler fer el pas, triar un guió, una cançó i tenir ganes d’obrir-se a les noves tendències d’internet. Degut a l’esclat mundial, els lip dup ja s’han convertit en una moda, en la qual la vistositat té premi: més visites al web o bé a YouTube.
Música / Never Say Never # The Fray
PD: La frase de Michio Kaku a la jornada d’ahir del Bdigital a Barcelona: “Tindrem Internet a les ullers i això ens permetrà conèixer a l’instant el perfil de qualsevol persona.”
PD2: És espectacular i emocionat el que ha aconseguit Edurne Pasaban amb el record dels 14 cims de més de 8.000 metres, amb un ús innovador de la xarxa per relatar gairebé a l’instant les ascensions.