“El talent està a la xarxa”, de Díaz-Llairo
Amparo Díaz-Llairo acaba de publicar el llibre “El talento está en la red“, que és una bona posada al dia per a totes aquelles persones que són a l’atur i busquen feina i per als responsables de recursos humans de les empreses, que estiguin interessats en les noves eines 2.0 per incorporar professionals. En aquests moments, ja són de gran utilitat les eines d’internet anomenades 2.0 i les xarxes socials que permetin que l’usuari interactui a nivell multimèdia amb el seu entorn, generant oportunitats en línia que fins fa molt poc eren impensables. Una de les grans avantatges és que permeten una relació instantània a escala global. Per això, les persones que ja s’han adaptat al medi tenen més possiblitats en aquest nou segment, tant els qui cerquen una nova oportunitat perquè s’han quedat sense feina per la crisi com per als qui volen incorporar professionals que domini bé l’entorn digital. De manera didàctica, Díaz-Llairo exposa casos en empreses com Accenture, Acciona, Capgemini, Cesma, Fnac, Mujer y Empresa, o Tuenti entre altres.
Us deixo dues dades importants que he recollit amb la lectura del llibre: el 40% de les cerques a Google estan relacionades amb el nom de persones i als Estados Unidos el 80% de l’estratègia d’incorporacions a les grans empreses es basa a través del concepte 2.0. A Catalunya, tot just es calcula que està al voltant del 10%, però aquest any està canviant significativament i més ho farà a partir dels propers anys. I per acabar, els quatre principis de l’estrategia 2.0: Col·laboració, Innovació, Tecnologia i Transparència.
Música / Catch My Disease # Ben Lee