Aprenent a aprendre

by Eduard Batlle Rispau on 21 novembre 2009

Jordi_Plana_Spenta_Microsoft

Va ser una satisfacció per a STIC.CAT tenir l’oportunitat de ser dijous a Mataró en la jornada inaugural del II Fòrum Innova 360º. El format de les microponències de 5 minuts cadascuna amb el títol Emprendre el futur va acabar confeccionant un relat sobre l’empreneduria. Dues dues hores, divuit ponent van aportar la seva visió sobre l’emprenedoria, els models de negoci i les visions sobre la crisi i el futur.  Perfils de joves amb ganes de projectar-se a la xarxa i confiar en les TIC per promoure els seus respectius projectes, que s’ha demostrat que molts d’ells són un referent en el seu àmbit. Talent, recerca, innovació, sacrifici, constància i esforç van ser les pautes per avançar en els inicis d’aquesta nova Revolució Digital. A la imatge apareix un dels ponents, Jordi Plana, d’Spenta Consulting,  empresa de Barcelona que recentment ha estat nomenada per Microsoft com a Millor Partner Mundial de l’Any 2009 en Sector Públic, entre una xarxa de més de 600.000 partners d’arreu del món. Durant l’acte, vaig anotar algunes idees força dels ponents que us deixo a continuació, tot i que lamento no haver pogut recollir les de tots.

Pau Canaleta: “L’estructura narrativa és la millor manera de transmetre coneixement.” “Tots tenim un relat, sobretot, els emprenedors”.

Núria Antolí: “La teva marca… ets tu.”

Germà Capdevila: “Internet està modificant el control de la informació, però a la xarxa la informació també està controlada.”

Diego Bartolomé: “Els resultats sempre millor a llarg termini”. “Necessitem millorar la cultura del fracàs”.

Francesc Grau: “Som a la integració de la vida real i digital.” “Algunes companyies ho han entès molt bé, però d’altres no entenen encara que tots som actors i hem d’estar dalt de l’escenari”.

Xevi Montoya: “Catalunya té un espai físic al mapa però la nostra identitat a internet és dins d’un món global en xarxa. I la marca seria Neo Catalonia o Global Catalonia.”

Genís Roca: “Internet fa que tot comuniqui. És l’extensió d’una realitat del nou posicionament”, respecte persones, empreses, marques i ciutats.

Meritxell Morera: “Tot va molt ràpid però també cal aturar-se i visualitzar les perspectives de futur”. “Fem el que fem, disfrutem-ho!”

Jordi Pascual: “Sempre hi ha una manera millor de fer les coses.” “Qualsevol acció s’ha de fer amb un mètode”.

Àlex Duran: “Em motiven els reptes i m’apassiona la cultura del vi. Per això, vaig pensar en difondre-la a través de tots els canals possibles.”

Cristina Núñez: “El poder d’una imatge reflecteix el que poden transmetre emprenedors i empresaris.”

Jorge Luna: “Tres de cada quatre joves, de 18 a 30 anys, volen participar activament en la nostra societat”.

Sandra Iruela: “L’ésser humà reconeix 200 olors i el sistema olfactiu fins a 10.000 fragàncies.”

Jordi Plana: “Guardiola és l’exemple. Mereix una Creu de Sant Jordi.” “L’administració ha de liderar la transparència“.

Antoni Gutiérrez Rubí: “El temps és qui mesura aquesta nova societat, on tot flueix.”

Al final, no m’hen vaig poder estar de recollir aportacions per a la nostra campanya de solidaritat del 10 de desembre a l’Hotel Porta Marina de Barcelona.

Música / Gimme a Reason # Tracy Chapman & Eric Clapton

Be Sociable, Share!

{ 0 comments… add one now }

Leave a Comment

Previous post:

Next post: