Un anunci que convida a abraçar la vida
És un anunci filmat a càmera lenta que m’agrada. Fa setmanes que me’l van enviar però a mida que l’he anat veient, més m’ha convençut la idea d’aquests publicistes de l’ONG anglesa Sussex Safer Roads Partnership (Associació per a unes carreteres segures de Sussex, al sud d’Anglaterra). Han sabut trencar els estereotips habituals en la prevenció dels conductors per evitar els accidents de trànsit, amb la finalitat que cal prendre consciència sobre la importància de l’ús del cinturó de seguretat en els vehicles. És ja habitual veure com amb aquest tipus d’espots s’intenta commoure l’espectador a través d’imatges impactants del perill que suposa la carretera i la tragèdia que signifiquen les víctimes mortals. Les de trànsit són unes campanyes on massa sovint no saps on està el llindar del codi deontològic audiovisual o, fins i tot, tu com a espectador on el situaries. Per exemple, són necessàries les imatges reals d’un accident? I mostrar-ne les conseqüències? I els rostres abatuts dels familiars per culpa d’un accident mortal? Però en aquest cas, en aquest anunci, s’ha sabut transmetre un missatge i soprendre l’espectador a través d’una posada en escena que no és la convencional. I et convida a abraçar la vida. Per això ja han rebut elogis dels crítics i l’audiència, especialment, a través de la xarxa.
Música / I’D Do It All Again # Corinne Bailey Rae