Les identitats digitals que generen opinió
Amb l’esclat de l’era digital, la consolidació dels blocs (breu història) ja té els seus efectes importants. Entitats de pes com el Parlament Europeu ja comencen a incloure els blocaires de referència en les trobades informatives o els off the record amb els periodistes. És un nou procés informatiu i una novetat previsible, ja que als Estats Units és un fet constatat de fa uns anys. Progressivament, les identitats digitals, siguin de webs o blocs, cada vegada tindran més presència si estan ben construïdes i generen opinió. Tant és si és de periodistes, mitjans de comunicació, empreses o blocaires. Perquè al final el resultat potser el mateix. I la persona, fins i tot, també: emprenedor o empresari, articulista als diaris o webs, tertulià a ràdios o televisions, i blocaire amb molts seguidors.
Si has aconseguit una bona marca a través de la credibilitat informativa, sigui individual o col·lectiva, és més fàcil que puguis tenir aquesta influència i beneficiar-te d’aquesta transversalitat. En el fons, l’essència de la informació sempre s’ha basat en la llibertat d’expressió i no sotmetra-la als grans poders sempre permetrà destacar a les marques –les que siguin- ben construïdes que puguin marcar una pauta. I que per molt temps sigui en l’inici de la Tercera Revolució Digital.
Música / You and Me # The Cranberries