Idees d’e-futur III
Aquesta és la visió que ha resumit l’emprenedor nord-americà Ronald Friedlander en la tercera trobada del cicle “Idees d’e-futur” que organitza Catalunya Valley dins el marc del Clúster TIC-Mèdia del Parc de la UdG. El resum de la seva ponència és que els hotelers tenen una gran oportunitat d’incrementar el número de clients si fan una bona gestió online de la seva oferta a través d’internet. Friedlander ha començat per exposar que ens trobem en un món actual molt canviant, on tot passa molt ràpid, i on cal ser transparents “en tot”. Friedlander té el mèrit d’haver creat l’empresa ReviewPro, amb seu a Barcelona, i que actualment està considerada com la més influent del sector hoteler a nivell mundial.
- Estem obligats a saber que ens suposen les xarxes socials com a persones i marques
- Estem en un moment en el qual els mediocres ho tenen “xungo”
- Hem passat de 80 a 1.000 clients en un any sense invertir un euro en màrqueting
- Hem de saber guanyar l’atenció convertint els nostres clients en fans
- La rellevància que busquem és per guanyar. En el fons, tenim afany de lucre
- Cal provar coses i si provem i funciona, cal prosseguir. No hem de tenir por als errors
- Hem de saber aprofitar que ara són els clients els qui generen continguts
- La gestió online d’un hotel no pot quedar dispersa
- Sense monitoritzar les opinions no podem gestionar la reputació online
- Els hotelers no han de tenir por als comentaris si tenen un bon producte. Al contrari!
- La qualitat d’opinions no importa tant com el volum. Interessa la quantitat
- El concepte de fidelitat està canviant, busquem noves experiències
- Pots tardar 20 anys consolidar la reputació i 5 minuts en perdre-la
- ReviewPro aglutina actualment 70 milions d’opinions online sobre hotels de 80 idiomes diferents
- Entre un 65-85% de consumidors consulta les opinions online abans de fer una reserva en un hotel
Música / Old Man # Redlight King
PD: El proper ponent del IV Idees d’e-futur serà Genís Roca. El 30 de març a partir de les 9.15h.