Público canviarà l’essència
El diari Público canvia de director i Félix Monteira, un dels referents d‘El País, serà el nou responsable del rotatiu després de la breu etapa d’Ignacio Escolar. L’escollit per impulsar la iniciativa de Mediapro va ser un jove blocaire que el setembre de 2007 va tenir el repte de crear un producte que anés dirigit a un perfil de lectors joves, d’esquerres i progressistes. La idea era trencar el target dels grans diaris per obrir una nova quota de mercat, amb un producte innovador, que havia d’anar lligat a la versió electrònica, i que no tenia editorial. El resultat va ser un diari que semblava més un gratuït que no pas un competidor de les grans capçaleres. A més, tenia un preu de 50 cèntims. Però setze mesos després, Jaume Roures, l’home fort de la nova comunicació espanyola, ha provocat un canvi de rumb en la seva lluita personal contra Prisa i el diari El País. Roures, que s’ha guanyat la confiança de Zapatero, vol aprofitar la crisi d’El País per dotar de més experiència a Público i intentar engrandir el perfil del lector del diari. La competència entre aquests dos grans grups és ja més directa i cada vegada més evident. Un nou tomb de Roures que es basa en un periodista contrastat, amb credibilitat, i que ara haurà de competir contra les enemistats que tenia en la cúpula del diari. A Roures, l’aposta li surt rodona mentre manté l’obstinació.
Música / Shine On # The Kooks
PD: Joshua Schachter, el fundador de Delicius, deixa Yahoo i se’n va a Google.