La visió de Jonas Ridderstrale
Jonas Ridderstrale és un dels gurús mundials sobre l’emprenedoria en els negocis i està considerat entre els més influents. En la seva conferència a l’Auditori de Girona va exposar la seva visió. Aquestes són algunes de les frases que vaig anotar:
– No és un bon any, però ho hem de continuar intentant perquè sinó ens movem és una manera d’anar enrere.
– Són temps en els quals cal esperar l’inesperat. Qui havia de pensar fa només cinc anys enrere que Obama seria president dels Estats Units.
– Si volem ser bons líders hem de mirar d’entendre el futur, acceptar els nous valors, i hem de ser capaços d’atraure la gent amb talent.
– Cada cop la gent és més lliure i pot ser el que vol ser.
– El 73% dels executius encara pensen en les dones com a homes petits.
– En els negocis, els homes encara tenen una visió massa enfocada, mentre que la de les dones és més perifèrica.
– L’economia de mercat està canviant i no és una ideologia: ni és bona ni és dolenta. És una màquina que permet diferenciar el que és eficient i ineficient.
– Pensar en la salut del mercat és un debat de futur que sempre hem tingut i tindrem.
– Ho hem de reconèixer: és el moment dels més aptes, dels que tenen lògica i saben adaptar el seu model de negoci.
– Estem en una fase que l’economia està desregulada perquè ara ja no es ven tot el que es fabrica.
– Onze enginyers de la BMW treballen només per a l’olor que ha de tenir l’interior del cotxe i més de vint estudien el soroll que ha de fer la porta quan s’obre i es tanca.
– Hem de creure en nosaltres mateixos, tenir motivació, capacitat i perseverança per saber atreure i comprometre’ns amb la gent.
– La competivitat global només es pot basar en les nostres virtuts positives.
– El coneixement individual creix a una taxa lineal mentre que el coneixement col·lectiu creix a una taxa exponencial.
– El capital social de la gent és més important que el capital intel·lectual.
– S’ha de contractar el personal per l’actitud i formar després la seva capacitat.
– Innovació vol dir experimentar i afrontar el repte dels errors i fracassos estratègics.
– Hauríem de deixar de recompensar els èxits mediocres i recompensar els errors negatius.
– Estimen la seva empresa? I els seus caps? I el producte? I els clients? I a vostès, els estimen els caps? I l’empresa? I els clients?
– Hi ha llum al final del túnel: el 1973, durant la crisi del petroli, van néixer empreses com Microsoft, FedEx, Pringles…
– La crisi significa una oportunitat de sorprendre el món. Bona sort i fem el món millor. Sortim a fer-ho.
Música / Perfect Circle # Katie Melua