El problema, en el fons, és la inversió
S’acaben d’anunciar els resultats de la prova d’avaluació de Primària que es va fer el 6 de maig i les dades són que el 25% dels alumnes no l’han superat. Un mal indicador que confirma el que ja se sabia: sabem on estem (molt mal classificats en el rànquing europeu) i quin és el nostre nivell global. Però en el fons el nostre gran mal, com a conjunt, és que no sabem cap a on volem anar, quin projecte cal du a terme en els propers 20 anys, i fins a quin punt volem dedicar una inversió pressupostària potent per aconseguir els resultats esperats. I aquesta nota mitjana catalana de 76 punts sobre 100 serviran perquè el Departament d’Educació sàpiga el nivell dels alumnes (encara no ho sap?) i la seva posició respecte a altres escoles, quan ja sabem des de fa anys que els centres concertats i privats obtenen millors registres que els públics, ja que no han d’afrontar el procés de la integració dels nouvinguts. Per tant, si es confirma que les escoles amb més recursos i diners obtenen millor notes en global, ja sabem quina és la solució. Sens dubte, a part dels esforços i la consolidació del TIC, és el futur és la inversió potent per molt que els pesi als polítics que no volen valorar el sistema educatiu més enllà de quatre anys vista.
Música / King Of Sorrow # Sade