L’iPad és un salt més en el temps
Steve Jobs va presentar ahir a San Francisco el nou aparell d’Apple: la tablet anomenada iPad. El nou artilugi del gegant de Cupertino torna a suposar un avenç molt important respecte els seus competidors i significa una demostració de continuar marcant la diferència, com si fos el fet de saltar-se dues dècades, tal com va passar amb el naixement de l’iPod i després amb l’iPhone. Les característiques de l’iPad s’adapten a les d’un notebook, un format que cada vegada més es va consolidant entre els consumidors per la comoditat que representa. De fet, Apple ja té un públic fidel, que no vol canviar de registre i que espera els avenços per continuar fidel al significat de la poma. La presentació d’ahir, per exemple, va mantenir la posada en escena de sempre. Si l’iPad significa tenir l’iPhone gairebé en format A4, l’objectiu de Jobs és que l’usuari ja s’acostumi a veure vídeos i pel·lícules a la tablet, i llegir diaris i revistes a través del nou format. Amb la innovació permanent que significa que sigui tàctil, molt pràctic d’utilitzar i, com ja és habitual, un preu més elevat que la resta de models competidors (l’iPad costarà uns 600 euros). Però tot aquest concepte continua fent especial Apple i el significat que representa la seva marca. És un gran mèrit haver aconseguit aquesta fidelització a escala tan global i és mèrit de la seva eficiència i un màrqueting impecable, que tal com reconeixen els fidels genera l’addicció del consum.
Música / Let’s Stay Togheder # Al Green