El 79% de les grans empreses mundials es promociona a través de blocs i xarxes socials
La companyia Burson-Marsteller ha realitzat un estudi per valorar l’ús de les xarxes socials d’internet que fan les 100 companyies més importants del món de les 500 que apareixen a la llista Fortune Global 500 (anàlisi de Mashable). Els resultats són molt elevats pel que respecte el seu posicionament a la xarxa i l’indicador que més ho resumeix és aquest: el 79% de les cent grans companyies mundials utilitza, com a mínim, Twitter, Facebook, YouTube o els blocs corporatius per comunicar-se amb els clients i altres usuaris interessats. Segons els resultats, el 54% de les grans empreses té presència a Twitter -cada vegada té més adeptes-, el 32% ha creat un bloc, i el 29% disposa d’una pàgina activa a Facebook. Darrerament, moltes marques han experimentat un creixement explosiu en les xarxes socials i un exemple de referència és Starbucks Coffe, amb gairebé 4 milions de fans.
És una evidència més del creixement de les xarxes socials a nivell virtual i la constatació que progressa el model de negoci per la comunicació tan directe que es genera entre l’emissor i el receptor. Hi ha moltes estadístiques més interessants en aquest estudi, que demostra que als consumidors realment els agrada col·laborar amb les empreses a través dels mitjans de comunicació social. A més, la interacció és pràcticament a cost zero i sense intermediaris. Ara bé, cal saber trobar el procediment adequat i entendre com funcionen aquests nous vincles.
Música / Come On Everybody # US 3