L’oportunitat del vehicle elèctric
Fabricants com Renault-Nissan es comencen a preparar per intentar tenir el millor posicionament per a l’arribada del vehicle elèctric a Catalunya: l’objectiu marcat és el 2015, però Nissan, per exemple, ja té més de 16.000 peticions als Estats Units. En l’acte d’ahir al Col·legi d’Economistes de Catalunya es va analitzar i debatre sobre l’impacte econòmic que pot tenir l’emergència del nou vehicle i les oportunitats que pot generar per a la nova indústria. Tot i la creació dels primers models i protogips, encara queda molt per fer, especialment quan les condicions econòmiques no són esperançadores, però com que l’evolució cap al nou vehicle urbà és imparable, és important que les companyies automobilístiques, la indústria del sector, les elèctriques i la Generalitat comencin a unificar criteris. És vital. Si s’integra bé un projecte de futur, Catalunya pot continuar sent un bon referent en aquest sector al sud d’Europa. Estem encara en un període de transició però ja és prou significatiu que els fabricants reclamin un plantejament comú, una estratègia i saber cap un volem evolucionar. Una oportunitat més de futur, que obliga a reinventar-nos en temps de crisi, i tan de bo no sigui vista com una amenaça, tal com van reclamar els mateixos protagonistes.
Música / Just What I Needed # The Cars