El fenomen de la Marta
El fenomen d’Els Amics de les Arts a Catalunya ja és imparable. S’han convertit amb el grup revelació i alhora en un referent en l’ús de les eines d’internet. La interacció que han aconseguit amb el fenomen de la Marta per a què una noia-dona posi la veu femenina a la cançó de Bed&Breakfast (al cd és de Judith Neddermann) és espectacular: quan es produeixen les votacions per escollir el vídeo de la candidata al seu bloc, allotjat a wordpress, pot arribar a ser el 70è més visitat del món en aquest moment, amb gairebé 8.000 visites. Un èxit! Van escollir la Marta per primera vegada per al concert de Mataró i ho van repetir dissabte a Figueres. Primer va ser la Gemma Esquer i a l’Alt Empordà va ser l’Helena Ribot. Són les qui van triar els usuaris de la xarxa amb les seves votacions i noies que s’atreveixen a estrenar-se a YouTube per poder fer el salt a l’escenari. Hi haurà més oportunitats, tot i que no serà a cada concert.
És fascinant veure com més enllà de la música promouen la xarxa amb el bloc, Twitter, Facebook, Myspace… Entrades al bloc, twitters, gravacions a YouTube, les fotos dels seguidors per a l’apartat del B&B pel món… En el fons, tal com comenten, són conscients de les ganes de participar de la gent en els “camins 2.0”. Hi creuen. Volen ser-hi. Sense filtres, ni artificialment. Creixen i creixen musicalment, alhora que ideen i volen innovar. Amb la mentalitat d’arriscar-se a la xarxa. Atrevir-se amb la música. Per això, ens tenen encara més sorpreses preparades. Què no ens passi res!
Música / The Man Who Sold The World # David Bowie