Bitts i la nova construcció de marques
La Costa Brava i el Pirineu de Girona ja té una nova marca, Bitts, just després de donar per acabats els actes del centenari. És una marca atrevida, fresca, digital i feta per professionals de diferents sectors que dinamitzaran el portal i un dels indrets més turístics i especials del món. En aquests nous temps de competivitat global, de turisme global i clients globals, la Costa Brava, a través de la iniciativa de Jaume Marín, ha creat una secció en la qual la protagonista serà la pròpia terra, els seus cronistes i les visions que s’aniran descrivint. Establiments, indrets, personatges, rutes, fires, mercats, espectacles, concerts… Progressivament i a mida de sumar posts, serà un bon exemple i un referent a tenir en compte per com es dimensiona una marca més enllà de l’autopublicitat i per com es promou a través de l’esperit 2.0.
No és fàcil fer aquest pas, proposar-se trencar patrons tradicionals, però dels errors també s’en aprèn i el Patronat, concretament, també necessitava saber apostar per donar veu, obrir-se, fer el salt a la xarxa i deixar-se construir. Hi ha un factor clau: el territori és especial. Clima, mar, muntanya, gastronomia, cultura, patrimoni, comerç, innovació, llengua… I més que voler crear la marca Costa Brava, Bitts ajudarà a dimensionar-la a la xarxa. Caràcter global, que és el que toca, sense límits ni fronteres. Són nous temps, sens dubte, i tot just fem les primeres passes, però cal ser atrevits i voler compartir sinèrgies, ja que després els usuaris digitals els qui construiran aquesta i la resta de marques.
Música / Ágætis byrjun # Sigur Rós