El nou espot de VW a Alemanya
M’agrada el nou anunci televisiu de Volskwagen -espots que cada vegada són més globals gràcies a internet- per al mercat alemany perquè hi ha una aposta clara per la llengua catalana. Ja he llegit algunes crítiques per quin és el resultat de l’aparació de la nostra llengua, però també alguns elogis, en els quals prefereixo formar-ne part. No trobo pejoratiu el paper de la dona, ni el comparo amb el dels iogurts i l’àvia grega. Entec que els publicites han volgut dimensionar la comoditat del nou vehicle i la seva prestació per sortir d’Alemanya i, com aquell que no vol la cosa, els seus conductors es troben fent més de mil quilòmetres per resoldre els problemes tècnics d’una dona catalana que viu en un poble rural. Ja estem acostumats com a catalans a veure sempre la botella mig buida però en aquest cas, malgrat les possibles comparacions, prefereixo escoltar la nostre llengua i l’encant del paisatge que s’hi arriba a visualitzar que no una altra. És l’storytelling de només 30 segons el que funciona. I per sort, al mercat turístic alemany, Catalunya encara pot presumir de referent.
Música / To the Sea # Jack Jones