Els usuaris i el valor de la marca (bitts)
Va ser molt interessant escoltar ahir la pluja d’idees que va oferir Juan Luis Polo, de Territorio Creativo, dins la VII jornada tècnica que va organitzar el Patronat de Turisme Costa Brava Girona dins el nou cicle bitts (el canal a twitter). La jornada va intentar fer un recentrament del moment actual del concepte 2.0 en el sector del turisme i com es posiciona aquest àmbit, que és capdavanter al nostre país, en l’àmbit de les xarxes socials. Dins la gran dispersió del moment actual, amb establiments que són un referent al Pirineu-Costa Brava i d’altres que tot just comencen a fer el primer pas, Polo va donar pistes per intentar entendre el fenomen. El seu anàlisi va ser un bon resum. Abans va ser Montserrat Peñarroya, en el vídeo, qui va fer una ponència més pedagògica en relació a les eines 2.0, el seu ús comercial i els objectius. Tornant a Territorio Creativo, que són un referent en el mercat espanyol, aquestes són algunes de les referències que va deixar Polo amb vista els gestors turístics de webs, blocs i xarxes socials:
– La comunicació amb els nostres usuaris, en blocs i xarxes socials, ens dóna la pista de cap on hem d’anar.
– Contestem i conversem. Hem de deixar que parlin tots els usuaris i atendre les seves preguntes sense dubtes.
– Com són els missatges que rebem? Ens ho hem plantejat alguna vegada?
– La medició d’una marca ens la dóna el tamany, la influència i la visibilitat.
– Com es mesura quan es té una influència per ser considerat un referent? Quan el teu missatge es fa extensiu a través dels clients.
– Nosaltres ja no decidim la nostra reputació a la xarxa, ho fan els usuaris.
– Els usuaris són els qui converteixen les marques en un referent.
– No podem oblidar mai els dos conceptes de la publicitat: informar o entretenir.
– Mètode i constància per aconseguir el nostre objectiu: falla barat, falla ràpid i prova sovint.
Música / Whenever I say your name # Sting