Twitter & Jack Dorsey = 5 anys d’èxit
Twitter, el canal de microblocs més famós i utilitzat del món, compleix avui 5 anys. I els celebra en el millor moment de la seva història, amb registres espectaculars i impensables: 200 milions d’usuaris al món (Facebook en té 500) i amb dos milions d’usuaris arreu de l’Estat. Amb la xifra de 130 milions de missatges al dia i la majoria provenen d’uns 20.000 usuaris. Per tant, poca participació. Sempre he pensat que aquest canal es convertiria en una revolució informativa per aquesta nova societat informativa que s’està construint: ràpida, consumidora i activa.
I m’agrada Twitter perquè encarna el millor que vol representar el concepte nord-americà que provés de Silicon Valley, tot i els seus defectes: millora, progrés, comunicació 1×1.000, evolució, competivitat… I així ha estat en aquests cinc anys: Twitter s’ha anat adaptant a les necessitats dels seus usuaris amb un servei que encaixa perfectament en aquesta Revolució Digital. I quina és la clau del seu èxit? El raonament és fàcil. Servei gratuït, pràctic d’utilitzar, instantani, amb aplicacions per a mòbil i tablets, accessible, amb missatges audiovisuals (text, fotos i vídeos) i llibertat per a l’usuari. Aquest és el targe i relat d’un projecte guanyador, milionari i de valor gairebé incalculable amb els preus de mercat actuals. Així doncs, la visió de Jack Dorsey marca tendència a l’inici del segle XXI.
Música / Always Be My Baby # Mariah Carey