Els mitjans socials com a font periodística
L’increment progressiu de l’ús les xarxes socials provoca que també augmentin com a font de notícies per als mitjans periodístics. En aquest escenari, on es barreja la informació oberta -pendent de contrastar- generada tant pels propis periodistes com pels protagonistes de la informació -polítics, economistes, escriptors, esportistes…-, confirma que tots els qui hi són són actors informatius. És el poder de la interacció. En aquest gran magma de periodisme ciutadà, l’escenari és compartit a temps real. I aquesta àgora digital és lògic que sigui una font cada vegada més periodística, segons les conclusions de l’estudi “The state of journalism in 2011? creat per Oriella PR Network. Encara que els canals habituals com les notes de premsa, les agències i els contactes encara tenen un predomini.
Un 47% dels enquestats ha declarat que utilitza Twitter com a font de notícies, i un 35% reconeix que fa servir Facebook amb la mateixa finalitat. També hi apareixen els blogs, en un 30% del casos com a canals d’informació. Linkedin també apareix esmentada amb un 15%. I un apartat definit com “altres mitjans socials” evidencia com a resultat un 32%. I per primera vegada des que es realitza aquest estudi, el número de mitjans que ofereixen ellaços a comptes de Twitter i blogs editats per periodistes superen la barrera del 50% (55% i 54% respectivament). Un altre increment lògic és l’ús dels canals de vídeo, que ja arriba al 48% i va en augment.
Música | Running # Damills