Si creus en el canal, el canal creu en tu
Xavier Berneda va ser el convidat per a la presentació del Club de màrqueting i vendes de les comarques gironines. Una bona elecció per sintetitzar què vol i pretén oferir aquesta nova entitat. L’exemple de Munich és eloqüent de quin pot ser el rol d’una companyia en aquesta nova era digital. Munich ha estat pionera a Catalunya i per això Berneda va reconèixer la importància de ser el primer. La marca ha creagut en el canal de comunicació que és internet i les xarxes socials i per això n’han obtingut un bon retorn. Cert que Munich és una marca que crea desig, “sexy”, però també s’ha sabut posicionar a intenet, amb bones idees per dimensionar les campanyes virals i el retorn als clients.
“Has d’apostar per les coses innovadores amb un punt de risc”, va resumir. Són referents en màrqueting digital i té exemples que conviden a l’optimisme, com el cas que va detallar amb el portal francès Spartoo: “Has de saber trobar els camins per arribar al client”. Enhorabona per l’èxit de Munich i per ser Berneda una mena d’arquitecte i artesà digital per haver sabut obrir el camí i lluitar contra els grans gegants com la Xina, Indonèsia, Malàsia…
Dues reflexions finals de Berneda, que són filosofia d’empresa:
– Quin % de les vendes és gràcies a la teva actitud activa a internet?
– Actualment, degut a la crisi, hi ha moltes coses abans que estar només pendent de la facturació. Com ara, a quanta gent dones feina? (Munich a 198) Quin retorn fas a la societat? I a la seva gent? I el valor per la llengua de la teva cultura?
Música | Tomorrow # Salif Keita