L’èxit tan espectacular d’Instagram
000El cas d’Instagram s’ha convertit en el nou referent de cas d’èxit de la xarxa, amb l’anunciada compra per part de Facebook per 1.000 milions de dòlars. Amb visió 2.0 i molt funcional, Instagram ja era una eina global molt seductora: la fotografia adaptada al mòbil i compartida a l’instant per ser admirada i votada amb un “like”. Una xarxa social més de fotografia que naixa al marge de les càmeres tradcionals i que en molt poc temps ha aconseguit fer ombra a les més utilitzades i tenir un perfil molt definit. I amb uns usuaris fidels i molt seduïts pel seu target innovador: els instagramers. I on radica l’èxit? Què té d’especial aquesta xarxa?
Creada a l’octubre de 2010, per tant amb un any i mig de vida, té una dotzena de treballadors i encara no té beneficis -no apostava per la publicitat-, però el seu ADN és contundent i espectacular: Més de 30 milions d’usuaris i més de cinc milions de fotografies penjades per dia. I per fi, una xarxa adaptada als clients d’Android, que en sis dies ja són més de cinc milions; un dels majors llançaments d’aplicació Android de tots els temps. Així és que el creixement encara serà molt més gran en les properes setmanes.
Un cas d’èxit que suposa un referent pel seu ascens tan meteòric i que confirma que a Internet, les noves idees, tendències i reptes avancen tan ràpid que es poden escapar de les mans dels seus propis creadors. I que si funciona, els usuaris fan seu el projecte i se’n declaren fidels. Això ha passat amb Instagram, que acaba de generar un abans i un després en l’ús i èxit de les xarxes socials. I partir d’ara, quan el tamany importa al món 2.0, que Facebook no espatlli la seva essència.
Música | Mysterious power # Ezra Furman and the Harpoons