Henry Ford o la resistència al canvi
Després d’algunes reunions de feina que van en una mateixa direcció, acabo pensant sempre en la llegendaria frase de Henry Ford: “Si hagués preguntat als meus clients què volien, haguessin dit un cavall més ràpid.” I ell va pensar en el cotxe. Tornant a l’actualitat i en relació al canvi, és igual el sector empresarial que ens trobem, importa la mentalitat del visionari en qüestió. Som en un nou ordre comercial, en temps dels negocis digitals, i només cal tenim aquesta mentalitat per entendre aquesta mentalitat. Desconeixença, temors i crisi són els factors que més pesen per no voler arriscar amb un nou pla de negoci que s’adapti al segle XXI: una empresa més oberta, interactiva, social i que aposti pel màrqueting digital. I el pensament de Ford, més de cent anys després, m’ajuda a ordernar les idees, la convicció i no voler tenir reticència al canvi. Mentre interioritzo l’esquema mental, la lluita és amb interlocutors bloquejats al canvi, indiferents amb la nova necessitat comunicativa i sotmesos a una visió comercial de grup (estatal o global) que no els deixa ser innovadors, creatius i tenir una identitat digital.
Però quan és a la inversa, que cada vegada passa més, després l’escenari canvia radicalment i s’obre un nou rol en el business plan per competir en la nova era d’empreses autocomunicatives, més socials, interactives (clients/usuaris) i més digitals (connectades, fins i tot, internament). És quan hi ha la dosi de valentia necessària per “matar” les frustracions i es busquen les noves oportunitats rere les dificultats. Potser no és el camí que voldríem però és el que toca.
Música | Your Body Is A Wonderland # John Mayer