Guia sobre les petjades digitals
Rafael Bonnelly Ricart ha publicat el llibre La huella social per analitzar el fenomen de les xarxes socials i la gestió que en fan els usuaris i les empreses. Estudiar aquest fenomen, en el qual els usuaris han pres el control de la xarxa i cada vegada està més estès arreu del món, suposa per a l’autor analitzar la pejtada digital que van deixant els diferents perfils a Facebook, Twitter, Linkedln i Myspace. És per això que Bonnelly marca alguns objectius que considera bàsics en aquest procés i la importància de saber utilitzar el que ens ofereixen les xarxes socials per ser més famosos, compartir coneixements, vendre els nostres productes, guanyar clients, tenir més contactes o tenir més influència. El llibre és una bona guia per als usuaris que vulguin introduir-se aquest fenomen o per als qui ja el coneixen o dominen, un conjunt de notes per obtenir-ne un millor rendiment. Per tant, Bonnelly ens ve a dir que ens ha estudiat i ha exposat les diferents emprentes que ha observat, ara que tots estem més connectats i internet ens permet ser cada vegada més virals.
Alguna de les frases interessants que es poden trobar en el llibre:
– Bill Gates va obrir un perfil a Twitter el gener passat i en una hora ja tenia 400.000 seguidors
– Les empreses nord-americanes tenen, de mitjana, quatre comptes a Twitter i dos a Facebook
– Des de fa dos anys, internet és el primer mitjà en inversió publicitària al Regne Unit. A l’Estat és el tercer, després de la televisió i la ràdio
– El 70% dels usuaris d’internet són espectadors i, per tant, tenen un actitud passiva
– El 95% dels usuaris de les xarxes socials es connecten, com a mínim, un cop per setmana, el 82% ho fa amb finalitats personals, el 83% es connecta amb amics personals, el 87% ho fa des de casa i el 65% mitjançant l’ordinador de sobretaula
– El 61% dels espanyols amb perfil a les xarxes socials es connecta cada dia
– El 76% dels usuaris de les xarxes socials va realitzar compres per internet en el darrer any
– Als Estats Units, un de cada 8 matrimonis s’ha conegut a través d’internet
– El 30% dels usuaris de mòbil accedeixen a les xarxes socials
– L’activitat preferida dels teleespectadors és menjar mentre veuen la programació i la segona, navegar per internet
– El 63% dels joves entre 10 i 18 anys prefereixen internet abans que la televisió
Música / The Sunshine Song # The Candle Thieves