Curtis Johnson i l’educació disruptiva
He llegit a la revista Executive Excellence una entrevista molt interessant a Curtis W. Johnson amb motiu de la seva participació al Fòrum Global Education 2010 de Madrid. Tiulada “La innovació disruptiva a les aules”, tracta sobre l’educació del present i futur, amb els plantejaments, idees i debats respecte la nova societat del coneixement i la formació en l’era digital. Johnson exposa una idea en la conversa amb Federico Fernández de Santos que m’agradaria compartir. Vull creure en aquesta afirmació i en aquest camí de futur per progressar creient en l’educació com a gran oportunitat individual i col·lectiva.
“Com diem en el llibre Disrupting class [vídeo], hem d’anar a trobar-los [els alumnes] i donar-los una oportunitat perquè acceptin un grau més de responsabilitat en el seu propi aprenentatge, i ho faran. La fundació McCarthy, de Chicago, va du a terme un gran estudi sobre l’aprenentatge. Les seves conclusions eren clares: pràcticament tots els nois, si es donen les condicions adequades, la guia i els suports necessaris, passen del que ells anomenen “passar l’estona” en el món on line a una fase on comencen a experimentar.
És en aquest moment quan la gran majoria troba quelcom que l’apassiona i realitza una immersió profunda especialitzant-se. No és aquest el tipus de viatge que desitjaríem que cada jove prengués? Han d’explorar l’univers de possibilitats, buscant tot allò que els resulti interessant i en el que intentin, amb totes les seves forces, convertir-se en experts. Això els aporta un amor cap a l’aprenentatge que mai podrem transmetre’ls dient-los que han d’aprendre això o allò altre.”
Música / Until The End Of The World # U2