Apple és la marca més preferida (i desitjada)
Apple continua generant sensació de desig com a marca, com si tingués el màxim sentit el seu logotip, amb l’ànsia de mossegar la poma. Segons l’estudi internacional “Coolest & Gaps 2010”, Apple és la marca més desitjada per tercer any consecutiu i escollida la número 1 en cadascun dels 28 països on s’ha realitzat aquest informe internacional de la consultora Allegro 234. I què té d’especial Apple? Que els clients s’han fet seva la marca.
Els grans valors d’Apple són la fidelització dels clients, el target de la innovació i un disseny molt funcional i agradable. I amb un ingredient que explota al màxim nivell: el màrqueting i el posicionament de marca, arribant a crear addicció. Aquesta és una gran fortalesa, malgrat els detractors i, especialment, els defensors del seu màxim competidor (Microsoft). Precisament, Microsoft és una de les grans companyies mundials que pitjor gestiona la comunicació i el màrqueting però, per contra, el trimestre passat va tenir uns guanys superiors al 53% respecte el mateix trimestre de 2009. I un exemple més: el 98% dels ordinadors que es venen a la cadena Media Markt tenen instal·lat el sistema operatiu de Windows.
El Top5 de les marques més escollides com a ‘més cool’ es completa amb Coca-Cola, Google, Nespresso i Facebook. Com a registre inesperat, Diesel ocupa el sisè lloc, mentre que sorprèn la catorzena posició de Nike.
Música / Tangos # Enrique Morente