“if… 2010”: Temps de pensament visual
if… 2010 és el llibre amb el qual Infonomia recull totes les idees de l’any i l’ofereix, en exclusiva, per als membres del co-society. El llibre és una pluja d’aportacions per reforçar el talent, la creativitat i la innovació, amb idees des de molts sectors i àmbits que són motors en la nova economia. I també és un assaig oportú com a balanç del moment actual en aquesta era de canvis de paradigma, esperit 2.0, acceleracions i disrupcions. Elaborat per la periodista Teresa Turiera, el llibre intenta valorar el 2010 i repensar el moment actual perquè tinguem un futur millor. No és fàcil, però marca el camí. Després de les últimes dècades basades en l’especulació de la bombolla immobiliària, arriba el moment de pensar en reinventar els models de negoci, però també la majoria de sectors -especialment l’educació-, sobretot, amb la consolidació de les TIC.
És Dam Roam qui parla del mètode del pensament visual (visual thinking) en el llibre i crec que seria el terme apropiat per resumir aquest if… 2010. Segurament tots volem visualitzar la sortida a aquest mal cicle econòmic i el volen mostrar a la resta. Però encara que sabem la fórmula no és fàcil el procés, encara que cal pensar en trobar-hi les solucions. En l’àmbit empresarial, ho resumeix molt bé la sentència de Soihiro Honda en l’article de Risto Mejide. Honda va dir el 1949: “Treballem per ser una companyia que la societat vulgui que existeixi”. Una visió empresarial molt vigent 60 anys després. Pensem-hi! Visualitzem-ho!
Música / Sometimes # James