Twitter en una setmana… per fer-ho en anys
Twitter En una semana és el llibre que publica el consultor Francesc Grau. És el seu relat molt resumit de la seva expèriencia i visió en la xarxa de microblogs més utilitzada del món. Explica’t en 140 caràcters és la base fonamental de Twitter, però amb els adjunts que es poden aplicar al text (imatges, vídeos i enllaços a webs) aquest target queda anulat. És tot un univers informatiu: local, global, instantani, personal, col·lectiu, directe, privat… Grau, a qui conec de fa deu anys, sé que és un adepte d’aquest canal de comunicació: una eina molt adaptada per als periodistes i informadors, i per als qui els agrada estar pendents de les persones o empreses que segueixen.
Aquest consultor banyolí és un dels catalans pioners de Twitter i des del 2007 sentia una admiració i alhora passió per aquesta eina comunicativa. Recordo que tenia com a referència a Enrique Dans i com començava a seguir els qui ara són un referents dels Social Media. No m’agrada l’ús de Twitter com a xarxa social i sí com a canal informatiu. D’aquí el gran èxit. I no és comparable a Facebook, tot i que cada vegada tenen un ús més similar. Tot depèn dels usuaris a qui cadascú vulgui seguir i el tipus de notificacions que vulgui rebre. Twitter en una semana, fins i tot, manté l’esperit del canal: informador, pràctic, concís, local i global, i de fàcil lectura.
En la nova era dels nadius digitals, el boom de Twitter és espectacular: 250 milions de tweets diaris suposen 3.000 tweets cada segon al dia.
Música | Apartment Story # The National