Path, Bananity i Pinterest
Són l’última sensació com a xarxes socials, a banda d’Instagram, de moment destinada als propietaris de la marca Apple. És la confirmació de l’especialització del producte Facebook, que cada vegada té més usuaris registrats però alhora perfils més abandonats. El contrast evidencia una mena de cansament i al mateix temps l’especialització d’altres webs, que gràcies a l’originalitat i un target més concret guanyen mercat.
Path és una mena de Facebook però amb perfils restringits a pocs usuaris. O sigui, una xarxa social més protegida a família, amics i coneguts. Per això, ja té el seu nínxol de mercat. Bananity, impulsat pel Pau Garcia-Milà i amb el suport d’Andreu Buenafuente, aposta perquè els internautes es defineixin amb un m’agrada o no m’agrada: estimes&odies. Una mena de posar els personatges públics i famosos a l’abast de tothom per ser qüestionats amb un si o no. I després, en funció de les afinitats, cada usuari pot saber amb qui pot comparar les seves preferències. Qüestió d’afinitats. I per últim, la gran sensació és Pinterest. Les seleccions de cada usuari en imatges i vídeos, en forma de carpetes i mosaics, amb la possibilitat de ser compartits i valorats. USA Today ja va aprofitar aquest nou canal per presentar els Premis Grammy als seus seguidors.
Aquests descobriments suposen un abans i un després de tot el que just comença, es va transformant molt ràpid i ens espera. La societat del coneixement avança en aquesta direcció: gratuïtat de xarxes, conexió global, fàcil ús, hibridacions constants i usuaris disposats a compartir i relatar.
Música | Ai, Ai, Ai # Vanessa Da Mata