No més turistes sinó millor turisme
Aquesta és la gran idea que em vaig quedar de la jornada que va organitzar divendres passat la Càtedra de Gastronomia, Cultura i Turisme Calonge i Sant Antoni, que dirigeix Dolors Vidal, en relació al diàleg amb Carles Ferrater, Joan Maria Viader i Elsa Ibar” en torn a “Construir a la mediterrània”. Està clar que a nivell turístic, Catalunya té la marca a escala global de sol i platja i va ser interessant escoltar si es pot transformar a través de fer marca cultura contemporània. I per què, no? Tenim “producte”? Pot ser reclam Gaudí? I la Vall de Boí? La Sagrada Família és el gran icona de Barcelona? Per començar, ens hem de creure si tenim patrimoni per fer-ho i després treballar el concepte de si tenim la imatge com a marca. I sobretot, que sigui atractiu per al turisme que volem.
Com va destacar el brillant arquitecte Carles Ferrater, “hem de tenir el turisme que volem tenir i no el de batalla”. Potser el nostre “museu” ha de ser el territori de Catalunya, tal com podríem dir que fa França. Living Catalonia, living the experience.
Música | La sorra del desert # L’últim indi