Google guanya un gran precedent judicial a Louis Vuitton

by Eduard Batlle Rispau on 23 setembre 2009

Louis Vuitton_Google

Google acaba de guanyar un precedent important a nivell legal, en determinar el Tribunal Europeu de Justícia que no vulnera els drets de Louis Vuitton, que denunciava que el gran buscador mundial d’internet vulnerava els seus drets perquè afavoria la falsificació dels seus productes a la xarxa. Després de quatre anys de lluites legals, LV no ha aconseguit que la justícia europea doni raó a la seva queixa: que els usuaris que utilitzen aquest buscador trobin productes que són imitacions i surtin marques de la competència. I el raonament de Google sempre ha estat el mateix: el gegant de Mountain View predica que no fa diners per exposar la cerca de la paraula clau sinó per algú que fa clic sobre la paraula clau. I es defensa dient que la decisió de fer clic o no pertanya clarament a l’usuari d’internet.

Aquesta batalla legal era vital per a Google, que ha permès a segons quines empreses presentar ofertes per a paraules clau que estar més ben situada en el buscador més utilitzat del món. Aquesta pràctica l’ha utilitzat als Estats Units, el Regne Unit i Irlanda. Algunes empreses angleses ja s’han queixat d’aquesta fórmula, mentre que Lastminute.com ha criticat aquesta política de Google, que ja ha tingut alguns litigis als Estats Units.

De moment, Google ha guanyat perquè li han donat la raó en considerar que no hi ha violació dels drets de les marques i que l’accés d’un internauta a la informació sobre una marca no pot ser limitada pel seu titular, tingui o no prestigi la firma en qüestió. Per tant, el gran buscador guanya una dura i llarga batalla legal en terreny europeu, però la batalla mundial sembla que no s’acabarà mai.

Música / Outsiders # Fanfarlo

Be Sociable, Share!

{ 0 comments… add one now }

Leave a Comment

Previous post:

Next post: