Estratègia de la BBC per combatre la crisi
La direcció de la BBC estudia transferir la major part de la producció del servei mundial a internet i als telèfons mòbils, com a estratègia per realitzar fortes retallades de pressupost i plantar cara a la caiguda d’oients de l’emissora. Per a l’ens públic britànic, les elevades despeses que suposa el servei mundial de ràdio són una de les motivacions de la decisió. A més, la situació econòmica de la BBC es va agreujar ahir quan el govern britànic va anunciar una retallada del 3% en el pressupost del Foreign Office, que deixa al servei mundial de la BBC amb 317,57 milions d’euros de pressupost anual.
Segons l’últim sondeig d’audiències de la BBC, mentre que els visitants al web passaven dels 238 milions de 2009 als 241 milions de 2010, l’audiència del servei mundial de ràdio queia un 9%: de 177 milions d’oïdors a 161 milions. En aquest sentit, m’agrada la frase del seu director, Peter Horrocks, que resumiria el moment actual de projectes comunicacionals que muten del concepte original cap a la xarxa. “Ens enfrontem a importants desafiaments pel que fa les plataformes de difusió i, encara que cada vegada estem captant més audiència, els beneficis que podrien derivar d’això s’evaporen per la inversió en noves plataformes”. Una dada positiva per a la BBC és l’audiència del servei mundial de televisió en àrab i persa, que ha crescut significativament en arribar als 16,7 milions d’espectadors davant dels 9,7 de l’any anterior.
Música / Summertime # Jill Scott & George Benson