El cas d’Eataly

by Eduard Batlle Rispau on 10 juny 2010

La consultora Anna Codina ens va presentar a la I FiraMerCAT un projecte molt interessant: el cas d’EATALY, que es tracta d’un complex d’origen torinès dedicat a la gastronomia. El resum de la seva càpsula de cinc minuts queda escrit en el seu post, on descriu l’èxit d’aquest paradís del bon producte de la cuina. Va ser l’empresari Oscar Farinetti el creador d’aquest projecte el 2007 i que es va impulsar amb l’objectiu de facilitar al consumidor la compra de productes agroalimentaris de qualitat a uns preus assequibles, fonamentalment a través del servei directe dels productors als distribuïdors. I en poc temps, el salt a un món global ha estat espectacular: compta amb tres establiments a Itàlia, un al Japó i ara a Nova York. La previsió dels promotors d’EATALY és obrir una quinzena més d’espais d’aquestes característiques a les principals ciutats italianes abans del 2015. Són espais temàtics cadascun amb el seu corresponent recinte, en el qual s’elaboren aquests productes de manera senzilla però eficient perquè els clients els puguin tastar i gaudir.

EATALy és l’exemple de com es podria comparar aquesta idea al concepte d’Ikea, el de fer assequible a gairebé tothom el menjar de qualitat, igualment que la firma sueca ofereix els mobles de disseny. També representa una manera de saber exportar la pròpia cultura i identitat local al món global, en època d’un mercat sense fronteres i, amb el mèrit, que la base es va estructurar gràcies a la unió de petites empreses artesanals.

Música / Vieni via con me # Paolo Conte

Be Sociable, Share!

{ 0 comments… add one now }

Leave a Comment

Previous post:

Next post: