La companyia barcelonina Spenta, de l’emprenedor gironí Jordi Plana, acaba de presentar el projecte StreetCare, un servei pioner per promoure la interacció entre els ciutadans i els ajuntaments de qualsevol ciutat del món. La idea, que neix amb la filosofia del crowdsourcing, és que els usuaris de la plataforma puguin exposar gratuïtament els seus comentaris a la xarxa respecte la ciutat on viuen i transmetre via mòbil o web una incidència urbana: mala senyalització, un semafor que no funciona, un desperfecte al carrer, etc.
Així és que SreetCare funciona com si fos un tauler ciutadà urbà per exposar amb mentalitat 2.0 i amb tota la transparència del món” -segons Plana-, els problemes i millores que caldria aplicar a la via pública. D’aquesta manera els internautes exposen a la xarxa les seves queixes per ser compartides i “al mateix temps, tothom pugui saber el temps que un ajuntament triga per resoldre una incidència”, segons explica el seu creador. SreetCare també s’integrarà amb Twitter i Facebook, i properament tindrà una aplicació per a l’iPhone. Aquesta nova plataforma també serà una referència per comprovar els compromisos dels consistoris per resoldre les incidències amb eficiència, ja que les queixes poden ser vistes per milers d’usuaris.
Música / Instead # Madeleine Peyroux
{ 1 comment… read it below or add one }
És molt interessant, però al Regne Unit fa anys que funciona FixMyStreet (http://www.fixmystreet.com/), que a més a més és programari lliure i es pot implementar de forma local o aprofitant el web de mySociety (http://www.mysociety.org/)
Veurem com competeix en un mercat obert, com és el del Regne Unit, a diferència del català, en que sembla que les administracions són captives de les multinacionals.