Creativitat, emprenedoria i “l’element”
La d’ahir a la nit va ser una hora temàtica televisiva dedicada a la creativitat i l’emprenedoria, dos factors necessaris en aquests moment de crisi i Revolució Digital. En aquest canvi tan trascendental en les nostres societats, Eduard Punset va tenir un convidat de luxe al Redes de La 2: Sir Ken Robinson (el vídeo). Un referent de la creativitat, l’educació i dels TED, Robinson va insistir en la importància de “L’element” (un llibre excel·lent) per enfocar la creativitat i analitzar els reptes als quals ens enfrontem en l’inici d’aquests canvis sense precedents. I Robinson va concentrar “l’element” en dos grans estadis: “passió (t’ha d’apassionar allò que fas) i energia (inspirada en la física i la mental del budisme). I ho va resumir un dels protagonistes de l’espai, el flaquer Pere Roche: Quan investigues, vas aprenent. I sinó t’equivoques, no evoluciones, mai”. I després Robinson va ampliar els conceptes de “l’element”: Motivació, passió, arriscar i esforç.
I aquests ingredients van ser just el que van transmetre els joves que després van sortir al 30 Minuts de TV3, dedicat als joves emprenedors. Centrat en el “sí-sí”, joves que si treballen i si estudien, van resumir les seves experiències creatives i van exposar les seves respectives esperances de convertir-se en empresaris consolidats. Joves que, precisament, transmetien “l’element” i la valentia de no tenir por al fracàs. I la sentència que més em va agradar va ser aquesta: “El concepte del risc no ha de ser negatiu, sinó un pas més cap a l’èxit.” Seguida de “Si emprens, o guanyes o emprens, però mai perds. Crear, innovar, somiar, arriscar-se, atrevir-se, apassionats… els ingredients que van transmetre joves com Josep Torrres, Tomàs Diego, Josep Torres, Pau Garcia-Milà… Valors de joventut i aplicables a qualsevol edat. Són temps de somiar i voler inventar el futur. I com a país estem preparats per fer-ho individualment i col·lectivament, sens dubte tenim l’ADN.
Música / Trigger Hippie # Morcheeba