Antoni Flores al VII Idees d’e-futur
Antoni Flores ha estat el setè convidat del cicle Idees d’e-futur, que organitzem amb Catalunya Valley al Parc de la UdG, dins el projecte del Clúster TIC Media de Girona. Ha estat un conferència molt interessant per la visió d’aquest consultor en temes d’innovació a les empreses, amb els canvis que està generant la crisi i el canvi de paradigma marcat per les TIC. És l’última trobada de la primera trobada després dels col·loquis amb Xavier Verdaguer, Jordi Llompart, Ronald Friedlander, Genís Roca, Xavier Pascual i Ferran Claver. En ser la primera etapa, hi ha aspectes a millorar en l’organització, però de moment en fem una valoració positiva per la resposta que estan tenint les trobades al Parc i també amb l’esperit 2.0, amb el posterior relat amb els vídeos que edita Àngel Rufí.
Degut a la nova era digital, Flores ha destacat que l’economia s’ha modificat pel valor real al valor percebut que genera internet i que, per tant, cal saber gestionar aquest canvi, en el qual “és més fàcil vendre, per la facilitat d’arribar directe al client, però és més difícil la retenció”. Flores ha valorat que les empreses grans tenen més potència però la nova era està demostrant que són les empreses petites les que ho tenen més fàcil per ser ràpides i adaptables “perquè no estan tan atomitzades”. A conseqüència dels canvis, ha valorat que les grans companyies han “après que la importància és el coneixement i no l’estructura“.
Flores ha valorat que “els empresaris encara tenen la necessitat de controlar les idees de negoci”, quan ja els nous temps suposen un canvi, i que en “aquest país encara tenim poca cultura de col·laboració, sobretot, entre el coneixement i les empreses”, al mateix temps que ha lamentat que “siguem el país que té més directors d’innovació” i que “els grans èxits de Catalunya no es publiciten tant”, a diferència de territoris com el País Basc, “d’aquí n’hauríem d’aprendre en aquests moments”.
Música | Static Waves # Andrew Belle